Pasar al contenido principal

Bolsa de Trabajo

Analytics Analyst Jr - Use Cases Teamo

Fecha de publicación: 2 de abril de 2024

If you're a qualified candidate, apply for this position by sending your CV resume to karla.paola.reyo@citi.com 

 

 

Team/Function Overview

Use Cases is a cross-sectional area within Data and Analytics dedicated to high impact projects that are a priority for the business. Based on cross-functional teams (with Product, Segment, Risk, Behavioral Economics, etc.) we analyze, design and implement new strategies through an Agile methodology, characterized by flexible self-organized teams, with constant delivery of results.

 

Key Responsibilities

  • Work together with other areas of the Bank (Product, Segment, Risk, Behavioral Economics, etc.) in order to design and implement new strategies within GCB. 
  • Identify high impact opportunities and propose strategies that will translate into portfolio growth and incremental revenues, through statistical techniques and models. 
  • Data analysis from various sources/categories (demographic, financial, Credit Bureau, transactional, social media, etc). 
  • Development of analytical tools which will help us to have a better understanding of our customers and the market. 
  • Valuation and tracking of key initiatives.
  •  

    Requirements/Qualifications

  • Bachelor in Actuarial Science, Mathematics, Engineering, Economics or related (could be in the last semester).
  • No professional experience is required.
  • English level: at least 70%
  •  

    Skills/Competencies

  • Strong analytical skills 
  • Ability to translate numbers into actionable strategies 
  • Skills and interest in programming and statistical analysis (experience with SAS, SQL, R and/or Python - desirable) 
  • Experience in data mining and predictive modeling -desirable 
  • Self-organized, collaborative, proactive and creative 
  • Negotiation, leadership and communication (storytelling and data visualization) skills are highly valued
  •  

    Analista Administración Ingresos

    Fecha de publicación: 2 de abril de 2024

    ¿Te interesa formar parte del equipo de Revenue Management de Volaris? ¡Únete a la gran Familia Volaris como Analista Administración Ingresos!

    Si cumples con los requisitos envía tu CV actualizado a: bolsadetrabajo.uams@anahuac.mx  y tania.echegoyen@volaris.com 

     


    Nosotros

    En Volaris nos importa llegar más lejos y buscar siempre el cómo si... sin perder de vista la forma de llegar a los resultados que nos ubican donde hoy estamos. Todos estamos a bordo y en la misma dirección para volar más alto... pertenecemos, colaboramos y somos la familia que ha revolucionado la aviación.

    ¡Desde el 2019 somos la aerolínea No.1 en México! Hoy en día operamos más de 180 rutas en 7 países de Norte, Centro y Sudamérica. Buscamos trascender al crear y vivir las mejores experiencias de viaje. ¡Queremos pintar el cielo de morado!

     

    El puesto

    Como Analista Administración Ingresos formarás parte de nuestro equipo Comercial y serás responsable de diseñar y aplicar estrategias para maximizar los ingresos de las rutas.

     

    ¿Qué buscamos?

  • Recién egresado de licenciatura en Actuaría, Ingeniería Matemática, Ingeniería Industrial o afín. 
  • Conocimiento avanzado de Excel y en programación con R y Python (deseable). 
  • Capacidad avanzada para mantener conversaciones en Inglés. 
  • Disponibilidad para laborar en Santa Fe.
  •  

    Funciones

  • Definir número de asientos que se van a vender a determinado precio con el objetivo de estimular la demanda y subir el ingreso. 
  • Monitorear precios nuestros y de la competencia. 
  • Realizar reportes fundamentales para la toma de decisión diaria. 
  • Analizar el desempeño de los mercados. 
  • Coordinar promociones con otras áreas.
  •  

    ¡No dejes pasar esta oportunidad, te estamos esperando!

     

    Consultor Actuarial

    Fecha de publicación: 22 de marzo de 2024

    Interesados mandar su CV a: jose.muriel@grupo-bma.com.mx

     

    Estudiante de último semestre, pasante o titulado de la carrera de Actuaría interesado en temas de pensiones y pasivos laborales preferentemente con experiencia, sin embargo, no es necesaria. 

     

  • Tipo de contrato: Planta 
  • Duración del contrato: Indefinido 
  • Horario: Turno matutino 
  • Algunas prestaciones: seguro de gastos médicos mayores, seguro de vida, vales de despensa, caja de ahorro, fondo de ahorro. 
  • Asistencia híbrida: 3 días de trabajo remoto y 2 presencial a la semana en CDMX. 
  • Educación: Licenciatura de Actuaría necesariamente.
  •  

    Junior Actuarial Consultant

    Fecha de publicación: 21 de marzo de 2024

    Send your CV and cover letter to rh@vitalis.com.mx

     

    Position Overview

    The Junior Actuarial Consultant will support specific client teams, under the direction of one or more Actuarial Consultants or Client Leads. This role may also include supporting our pension administration ream.

    Generally available to work 9:00 AM to 5:00 PM CT | Monday through Friday, with an average of 40-45 hours expected each week

     

    Key Activities

    • Performing actuarial valuations, nondiscrimination testing, benefit calculations data processing, preparing government forms. and work on any other special client projects
    • Communicating effectively and developing strong working relationships within client teams
    • Complying with all firm policies and regulatory requirements

     

    Ignite your career towards a brighter future

    Meet VITALIS, a global company with 31 years of experience, leading in investment management and actuarial consulting with a remarkable track record in pensions and social security. We have a presence in Mexico, Portugal, and Canada.

     

    Our Culture:

    At VITALIS, we create value over time to build a prosperous future for our clients. We believe our greatest wealth lies in our people; we celebrate diversity and promote fair, just, and equitable treatment among us.

    We recognize the unique contribution of each of our team members in fulfilling our mission. We know we are stronger when we work together as a united team.

     

    Requirements:

  • Bachelor's degree in Actuarial Science, Economics or Mathematics or equivalent work experience preferred but not required.
  • Advanced proficiency in English.
  • Basic Microsoft Excel knowledge
  • Excellent spelling and writing.
  • Proactivity and capacity to learn.
  • Skilled at properly researching, identifying, and documenting issues including strong attention to detail
  • Effective working in a team environment
  •  

    We Offer:

  • Competitive salary.
  • Attractive benefits package.
  • Ongoing training.
  • Hybrid work scheme.
  •  

    If you're ready to be part of a passionate team, contribute to the company's growth, and achieve advancement in your professional journey, we look forward to receiving your application!

    Becario para el área de crédito

    Fecha de publicación: 1 de marzo de 2024

    Interesados enviar su CV a: fernanda@credis.mx 

     

    CREDIS es una financiera con 6 años de operación y una visión innovadora de hacer con que todas las PyMES mexicanas con potencial de crecimiento sean sujetas de crédito. Utilizando un proceso dinámico que combina herramientas tecnológicas con productos y criterios flexibles, creamos una empresa única para atender las PyMES que no tienen la atención adecuada por parte de la banca tradicional.

     

    Buscamos humanizar la evaluación crediticia con incomparable agilidad en la toma de decisión y para eso buscamos talento con muchas ganas de romper los paradigmas actuales del sector financiero. 

     

    Responsabilidades del puesto

  • Apoyo en la construcción de un nuevo modelo de riesgo para el proceso de otorgamiento de crédito a PyMEs de la mano de la dirección del área. 
  • Combinar tecnología y datos para agilizar el proceso de decisión de la empresa. 
  • Relacionar de manera creativa datos disponibles para mejorar el proceso de evaluación de crédito. 
  • Análisis de crédito. 
  •  

    Requisitos del puesto 

  • Estudiante de últimos semestres en finanzas, economía, actuaría, o carreras afin. 
  • Experiencia deseable más no obligatoria en la creación de modelos de riesgo, preferentemente en el sector financiero/crédito. 
  • Capacidad creativa de cuestionamiento para modelos actuales de riesgo/crédito.
  • Excelente manejo de excel.
  •  

    Horario

    Lunes a Jueves de 9am a 6pm

    Viernes de 9am a 2pm