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Bolsa de Trabajo

Asesoría o Advisory en KPMG

Interesados favor de mandar su CV a: reclutamiento@kpmg.com.mx

Fecha de publicación: 26 de marzo de 2021
Requisitos
  • Estudiantes por egresar éste semestre o recién egresados
  • Nivel de inglés avanzado
  • Carreras:Matemáticas y/o Actuaría
  • Especialista de Pricing en Tokio Marine

    Contacto: reclutamiento@tokiomarine.com.mx

    Fecha de publicación: 22 de marzo de 2021
    Requisitos
  • Licenciatura en Actuaría
  • Experiencia indispensable en un puesto similar
  • Conocimientos en:
  • Diseño y revisión de productos, modelización de tarifas, optimización de precios y pricing.
  • Actualización de las condiciones generales de productos en conjunto con las áreas de Suscripción y Legal.
  • Elaboración de informes para el análisis del negocio, cálculo, análisis de rentabilidad y de otros estudios técnicos.
  • Desarrollo coberturas y exclusiones para nuevos productos.
  • Análisis y seguimiento del portafolio de clientes, su siniestralidad y exposición.
  • Analista de programación en Cinépolis

    Fecha de publicación: 17 de marzo de 2021
    Aplica aquí
    Objetivo del puesto
    Programación de los cines a nivel nacional por medio del análisis de datos.
    ¿Qué necesitas?
  • Lic. Administración, Economía, Actuaría, Negocios Internacionales, Mercadotecnia o Ing. Industrial (Título indispensable).
  • Inglés intermedio indispensable.
  • Experiencia mínimo de 6 meses a 1 año en: administración, análisis de datos, logística y planeación.
  • Lugar de Trabajo: Santa Fe, CDMX

    Auditor de Modelos internos en Banorte

    Interesados enviar su CV a: daniel.velazquez.coca@banorte.com

    Fecha de publicación: 8 de marzo de 2021

    En Banorte buscamos talento único, fuerte y extraordinario Auditor de Modelos internos

  • Ejecutar y apoyar en la evaluación técnica a las Metodologías Internas de calificación de cartera para la constitución de reservas y capital regulatorios, a efecto de llevar una verificación continúa y completa de cada etapa de la revisión.
  • Ejecutar y elaborar pruebas estadísticas y métricas para evaluar la estabilidad, potencia y precisión de las Metodologías, para la mejora continua del proceso de Validación Independiente, con el fin de que el proceso se encuentre actualizado y alineado a las mejores prácticas internacionales de la industria.
  • Apoyar en la identificación de los principales hallazgos a los involucrados en el proceso de la Metodología Interna, con el objeto de establecer planes de acción y fechas compromiso para la remediación.
  • Ejecutar el seguimiento de la implementación de las medidas correctivas determinadas por el cliente de las observaciones realizadas por Auditoría Interna y la Comisión Nacional Bancaria y de Valores (CNBV).
  • Requisitos
  • Formación profesional: Pasante y/o titulado Actuario, matemático o áreas afines.
  • Áreas de experiencia
  • Conocimiento deseable en programación, manejo de bases de datos (de preferencia en SAS), riesgo de crédito y modelos de riesgo.
  • Conocimientos requeridos
  • estadística intermedia, programación en algún software (SAS deseable).
  • Competencias
  • Gran curiosidad, pro actividad, aprendizaje continuo, con el fin de mantenerse al día con los avances y desarrollos dentro de la industria.
  • Atención a los detalles, mentalidad de auditor y habilidades para revisar metodologías que están basadas en regulaciones.
  • Director de banca Privada en MIFEL

    Contacto: catalina.garcia@mifel.com.mx

    Fecha de publicación: 3 de marzo de 2021
    Requisitos
  • Escolaridad: Especialidad en finanzas (posgrado o maestría), egresado
  • Experiencia requerida: Experiencia mínima 3 años en Casa de Bolsa y/o Banca Patrimonial y Privada
  • Certificación Fig. 3 AMIB (indispensable)
  • Deseable cartera de clientes de clientes de alta valor
  • OFRECEMOS:
  • Sueldo base (atractivo)
  • Prestaciones Superiores a la ley y Esquema de Bonos
  • Excelente ambiente de trabajo
  • PRINCIPALES FUNCIONES:
  • Prospección de clientes nuevos del segmento de Banca Privada
  • Construcción de portafolios de inversión personalizados de acuerdo al perfil del cliente
  • Analizar el entorno del mercado y detectar oportunidades de promoción y venta de todos nuestros portafolios de inversión
  • Alcance de metas presupuestadas para contribuir con el logro de los objetivos
  • Client Markets (Experienced Graduate Programme) Swiss Re

    Contacto srmexico@swissre.com

    Fecha de publicación: 3 de marzo de 2021

    Swiss Re is one of the world’s leading providers of reinsurance, insurance and other forms of insurance-based risk transfer, working to make the world more resilient. We anticipate and manage a wide variety of risks, from natural catastrophes and climate change to cybercrime.

    At Swiss Re we combine experience with creative thinking and cutting-edge expertise to create new opportunities and solutions for our clients. This is possible thanks to the collaboration of more than 13,500 employees across the world. We offer a flexible working environment where curious and adaptable people thrive. Are you interested in joining us?

    About the Programme

    We are looking for graduates with strong interpersonal skills, who are eager to learn and broaden their knowledge and expertise. You have a Bachelor or Master degree and your professional experience is between 3 to 5 years, you are the ideal candidate – we invite you to apply to our graduates@swissre programme.

    The programme offers you the chance to join the dynamic, fast-moving world of a leading risk knowledge organisation. Over an 18-month period, you’ll receive on-and-off-the-job training, including a job rotation that gives you the opportunity to work across different business units.

    About the Role

    Works in strong collaboration with the Swiss Re team to grow and maintain the business with assigned blocks of business over the cycles. Supports the team to deliver the full spectrum of Swiss Re products and solutions to clients. Support the team in developing client strategy papers, accounting planning, market and client financial analysis and preparation of client/internal presentations. Assists the team in coordinating internal renewal processes or transactions. Also provides support on special projects and the Client Management function in reporting-related tasks. Key tasks and responsibilities:

  • Achieve financial targets and establish relationships for allocated / assigned clients
  • Develop and steer individual client strategies in close cooperation with underwriters and other units (e.g. cross functional team)
  • Engage and steer SR's full capabilities towards the development of best solutions for allocated / assigned clients
  • Supports team in planning and reporting, for internal and external tasks
  • Continuous use of your analytical skills by working in conjunction with Underwriters on pricing and costing of specific deals
  • Creates and maintains a strong network across the Insurance Industry and other selected stakeholders to develop and grow Swiss Re's business
  • As a graduate, you will have your home base at our regional office in Mexico City. You will be assigned a personal mentor to ease integration in the work environment and provide additional support throughout the programme. In addition, you will have multiple opportunities to network within the graduates population as well as with management and colleagues across the company.

    About the Team
  • Our Mexico City team is composed by 4 Client Managers that cover all lines of business for Mexican and Central American clients
  • They work in strong cooperation with a team of Underwriters and other client managers throughout the Swiss Re offices in the region (Miami, Sao Paulo and Bogota)
  • The team also has strong collaboration ties with other functions and lead the Client Cross Functional Team
  • A diversified team that handles some of our largest accounts in the region and has created strong relationships with newcomers to the Insurance industry through usage of new technologies and methods
  • You will report to the Head of Mexico and Central America who is also responsible for representing Swiss Re in the local markets as Country President
  • Associate Procurement and Risk tools at PWC

    Interesados enviar su CV a: luis.fernando.sotelo@pwc.com

    Fecha de publicación: 2 de marzo de 2021
    Funciones
  • PO Processing, Changes, Augmentation and Closing
  • Supplier and catalog Set up and Maintenance
  • SRM Confirmations, SRM Data Maintenance
  • User Acceptance Testing (UAT)
  • Supplier onboarding, Procurement Contracting and eSign tools administration
  • Independence and Audit support
  • Requisitos
  • Recent graduates from Administration, Finance, Accounting, etc
  • Fluent English
  • Experience of 1 year in Procurement
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